Kultura organizacyjna firmy – współpracuj z partnerami o podobnych wartościach
Kiedy pracownik, chce podjąć pracę w nowej firmie, często zastanawia się, jaka będzie tam atmosfera, czy w ogóle odnajdzie się w nieznanym otoczeniu, czy spotka ludzi, z którymi będzie mu się dobrze współpracowało. Podobne pytania powinny sobie zadać firmy, które stoją przed wyborem nowego partnera biznesowego czy usługodawcy.
Dla większości podmiotów „dobra współpraca” to oczywiście szybka ścieżka decyzyjna, skuteczne rozwiązania bieżących problemów i miła atmosfera oraz korzystna oferta, ale coraz częściej także etyczna postawa kontrahenta. Temat wartości, kultury organizacyjnej i norm, jakie w firmie obowiązują, dawno przestał dotyczyć wyłącznie największych korporacji. Firmy wiedzą już, że warto kształtować w tym obszarze postawy w organizacji.
– Jesteśmy firmą outsourcingową, zatrudniającą głównie pracowników z Ukrainy. Od początku w ThreeZones mamy jedną ważną zasadę. Mamy świadomość, że odpowiadamy za ludzi i za to, żeby czuli się w Polsce dobrze i bezpiecznie. Kluczowe są dla nas warunki na jakich z nami pracują i w jakich mieszkają oraz odpoczywają. To ważne z etycznego, ale i organizacyjnego punktu widzenia. W dodatku mamy szczęście do klientów, którzy rozumieją i wspierają nasze działania i pracowników, którzy potrafią je docenić – mówi Adam Wybrańczyk, dyrektor operacyjny ThreeZones.
Dojrzałość do Kodeksu Kultury Organizacyjnej
Etyczne podejście do pracowników i partnerów biznesowych przyczyniło się do szybkiego wzrostu firmy.
– Rozszerzamy zasięg naszych usług na inne obszary kraju. Chcemy jednak, aby kluczowe dla nas wartości pozostały niezmienne. Przygotowując się do działalności na większą skalę, zdaliśmy sobie sprawę, że najwyższy czas spisać najistotniejsze dla nas kwestie. Powstała strategia rozwoju ThreeZones, opracowaliśmy podręcznik operacyjny, spisaliśmy wszystkie procedury u nas obowiązujące. Nie zapomnieliśmy przy tym o Księdze Kultury Organizacyjnej i Zasad Etycznych – mówi Adam Wybrańczyk.
Co zawiera ten dokument? Wyszliśmy od prostej, ale ważnej dla nas zasady:
Łączymy ludzi i firmy, by wesprzeć ich w realizacji celów osobistych i biznesowych.
To z niej wywiedliśmy claim, widniejący pod naszym logo:
Cała działalność firmy opiera się na podstawowych wartościach, które graficznie prezentujemy w formie piramidy. Czytamy je od podstaw:
Wiedza i doświadczenie, szacunek i odpowiedzialność oraz sprawdzony model biznesowy i efektywne działania – to wartości wyznaczające ramy
i kierunki działania ThreeZones.
Pozostała część Kodeksu Kultury Organizacyjnej i Zasad Etycznych ThreeZones zawiera szczegółowy opis oraz wskazówki, jak wygląda zastosowanie w praktyce kluczowych wartości i jak kształtuje się etyczna postawa naszej firmy i jej pracowników.
– Najbardziej cieszy mnie fakt, że z wywiadów i ankiet, które przeprowadziliśmy z klientami, jasno wynika, że nasze wartości, rzeczywiście działają. Klienci cenią nas nie tylko za jakość realizacji usług outsourcingowych. Zwracają uwagę także na otwartość, gotowość do szybkiej reakcji i poszukiwanie rozwiązań, które usprawniają obsługę i kontakt. Dziękujemy za te wszystkie opinie – zaznacza Adam Wybrańczyk.