Outsourcing a agencja pracy – czym się różnią?
Wielu biznesowych klientów często zadaje nam pytanie o to, czym różni się model działania i oferta ThreeZones od agencji pracy tymczasowej. Postanowiliśmy zebrać w jednym miejscu podstawowe informacje o zasadach współpracy z profesjonalną firmą outsourcingową (taką jak nasza) i agencją pracy tymczasowej (APT) oraz porównać wady i zalety korzystania z tych dwóch różnych modeli działania.
Zacznijmy od definicji. Podstawą działania agencji pracy tymczasowej jest ustawa o zatrudnianiu pracowników tymczasowych. Kluczowe jest tu delegowanie pracownika o określonych kwalifikacjach na określony czas do świadczenia pracy na rzecz innego podmiotu. Dodatkowo już na starcie, aby APT działała w pełni zgodnie z przepisami, powinna uzyskać wpis w Rejestrze Agencji Zatrudnienia.
Firmy outsourcingowe świadczą usługi, agencje pracy oferują pracowników
W przypadku firmy outsourcingowej brak jest do tej pory ustawowej, oficjalnej definicji. Mówimy raczej o definicji outsourcingu występującej zwyczajowo, w doktrynie prawnej. Mamy tu bowiem do czynienia ze świadczeniem usług na wyższym poziomie.
Rolą firmy outsourcingowej nie jest dostarczenie pracowników, a dostarczenie konkretnych rozwiązań czy usług. Szczegółowy zakres współpracy reguluje więc umowa między ThreeZones a naszym klientem.
Co to oznacza w praktyce? Kiedy do ThreeZones zgłasza się firma (najczęściej produkcyjna z branży automotive, logistycznej, spożywczej czy AGD/RTV), mówiąc, że chce zlecić nam fragment produkcji (np. z uwagi na termin, koszty lub brak kompetencji w danym zakresie), naszym zadaniem jest usługę zrealizować. To ThreeZones odpowiada za dobór specjalistów do zespołu, odpowiednie wyszkolenie kadry, wyposażenie w odzież ochronną, roboczą, zadbanie o odpowiednie badania lekarskie.
Firma outsourcingowa kompleksowo zarządza zespołem i jego pracą. W naszym przypadku odpowiedzialny za to jest dedykowany koordynator. To on jest łącznikiem między firmą zlecającą nam usługę, a pracownikami ThreeZones. Dodatkowo w zakładzie naszego klienta pracują liderzy zespołów, którym koordynator przekazuje informacje, a oni komunikują się z pozostałymi członkami naszych zespołów, zarządzając bieżącymi zadaniami i pracą. Całość uzupełnia jeszcze nasz autorski system CRM, w którym klienci znajdują niezbędne informacje o realizowanej usłudze.
Graficznie schemat współpracy ThreeZones z klientami prezentuje się następująco:
Korzyści ze współpracy z firmy outsourcingową
W tym miejscu, jako odpowiedzialny pracodawca, z dumą chcemy podkreślić, że zdecydowana większość naszych pracowników to osoby zatrudnione na umowę o pracę. Z zadowoleniem odnotowujemy również, że dla wielu naszych klientów, kwestie pracownicze są ważnym kryterium wyboru firmy outsourcingowej. Nie dziwią nas więc pytania, o to w jakich warunkach i na jakich zasadach pracują nasze kadry. Więcej na ten temat piszemy w artykule Legalne zatrudnienie cudzoziemców – to się opłaca
Co jeszcze przekonuje naszych klientów do korzystania z outsourcingu?
Większość pracowników ThreeZones to pracownicy z krajów zza wschodniej granicy (przede wszystkim z Ukrainy). Rekrutujemy specjalistów, dzięki którym możemy realizować dla naszych klientów usługi na najwyższym poziomie. Klienci cenią więc współpracę z nami szczególnie za:
- możliwość skupienia się na kluczowych procesach biznesowych i rozwoju swojej firmy
- zwiększanie efektywności i elastyczność działań związanych z dostępem do kadr
- przewidywalność kosztów wykonania usługi
- redukcję kosztów i ryzyk związanych z zatrudnieniem i obsługą pracowników własnych
- gwarancję terminowego wykonania zlecenia
Masz pytania? Chcesz poznać więcej szczegółów?
Napisz: adam.wybranczyk@threezones.pl